HOE GING HET BIJ DE KVK?

Hoe ging het bij de KVK?

Zoals je al zag verschijnen op Social Media en mijn blog ben ik gisteren naar de Kamer van Koophandel gestapt. En als je gisteren op Twitter hebt gekeken, dan weet je dat het me gelukt is! Ik heb van mijn blog een eigen bedrijfje gemaakt, met oog op het heden en de toekomst. Het is me gelukt, maar of het me makkelijk af ging, of dat het toch nog een heel gedoe was, dat lees je in dit artikel. 

Voorbereiding

Ik schreef afgelopen week al een artikel over de voorbereiding. Ik vind het belangrijk om hier open en duidelijk over te zijn. Ik was zelf ook opzoek naar dit soort artikelen op het gebied van bloggen, maar ik kon ze nooit vinden. Daardoor was het des te spannender en heb ik voorbereidingen getroffen bij de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel zelf voordat ik daadwerkelijk een afspraak maakte.

De reis

Ik had een afspraak gemaakt op maandag om 13:50 bij het kantoor in Breda. Dit was voor mij het dichtstbijzijnde kantoor, maar het lag wel wat ver van het Centraal Station. Gelukkig stopte er een bus vlakbij, waardoor ik nog maar een klein stukje hoefde te lopen. Ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Ik hoopte wel dat het zou lukken. Ik had overigens niet zo lang gereisd om uiteindelijk niets voor elkaar te krijgen. Vastberaden liep ik richting het kantoor, want het moest vandaag echt gebeuren!

Op het kantoor

Wanneer je op het kantoor komt bij de Kamer van Koophandel kun je je afspraak bevestigen via een computer. Hierdoor laat je weten dat je aanwezig bent en word je uiteindelijk opgeroepen door één van de medewerkers. Ik was wat vroeg, maar doordat het rustig was was ik eerder aan de beurt.

Bij het zitten werden mijn ingevulde gegevens doorgenomen. Deze gegevens had ik van tevoren al ingevuld op de website, dat scheelt wel veel tijd. Het enige wat hij zich afvroeg was hoe ik bij de berekende omzet kwam, aangezien deze aan de lage kant was. Ik had mijn omzet wel laag ingezet, omdat het aantal opdrachtgevers echt verschilt per maand. Dit antwoord was duidelijk en voldoende, hij was overtuigd, dus gingen we aan de slag met het inschrijven van mijn bedrijf.

Het was zo geregeld en binnenkort vallen de eerste brieven op de mat. Voor het inschrijven was ik €50,- kwijt en voor het officiële uittreksel betaal je €15,-. Het is aardig wat geld, maar als je nagaat dat dit voor altijd is, dan valt het wel weer mee.

  • Reacties ( 16 )

  • avatar
    Steffi

    Wat super fijn dat het zo goed ging, gefeliciteerd!

  • avatar
    Dana

    aaah congratulations meis!

  • avatar

    Gefeliciteerd dan maar! Nu is het echt officieel. LeuK! :)

  • avatar
    Nicole

    Woehoe, gefeliciteerd!!

  • avatar
    Natasja

    Wat tof! Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die het niet gelukt was omdat zij ook de omzet zo laag had ingeschat. Maar hier werd helemaal niet op door gevraagd. Ik stuur haar jouw artikel even door.

  • avatar
    Dianne

    Whoeeeeh! Zie je nou wel dat het je ging lukken! Gefeliciteerd meid! xxx

  • avatar
    Lisa

    Fijn dat het je is gelukt, van harte gefeliciteerd!

  • avatar

    Super fijn dat het je gelukt is meid!! Ik gok dat ik gewoon naar een ander kantoor moet haha!

  • avatar
    Miranda

    Wat leuk! Gefeliciteerd.

  • avatar
    Manon

    Super leuk zeg, gefeliciteerd !

  • avatar
    Laura

    Wat leuk, gefeliciteerd met je bedrijf! X

  • avatar
    Rosanne

    Wauw wat goed, gefeliciteerd meis! liefs

  • avatar

    Super, gefeliciteerd! <3 Bereid je maar voor op alle brieven van bedrijven die je administratieve dingen willen aansmeren, haha.

  • avatar

    Leuk, gefeliciteerd met deze stap!

  • avatar

    Wauw, gefeliciteerd met – nu officieel – je eigen bedrijfje!

  • avatar

    Gefeliciteerd met je inschrijving bij de KVK ! x

  • Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangeduid met een *.

TOP