Je bent ondernemer en bevind je in de e-commerce sector. Iedere week pak jij je bestellingen in om jouw klanten te verblijden. Als ondernemer ga je altijd voor het beste en dat betekent soms ook verandering. Alleen op die manier kan je groeien en houd je je klanten bij je. Want hoe zorg je er nou voor dat jouw klanten een onvergetelijke ervaring hebben met het uitpakken van hun bestelling?
Verzenddoos
Het eerste wat klanten thuis ontvangen is de verzenddoos. Het is dus ontzettend belangrijk, om een aantrekkelijke en vooral stevige doos te hebben. Niemand wil een opengescheurd pakketje ontvangen. Zorg dus dat je investeert in een verzenddoos van hoge kwaliteit.
Je kunt kiezen voor een standaard doos met een kraft look, maar je kunt deze ook personaliseren. Dit kun je doen door je merknaam op de doos te laten zetten, of door bijvoorbeeld een doos te kiezen in de kleur van je logo. Zo weten klanten gelijk van wie het pakketje afkomstig is.
Waxzegel
Wanneer de doos wordt geopend, wil je dat klanten de wauw-factor ervaren. Dit kan je voor elkaar krijgen door de gekochte producten te verzegelen met een wax zegel. Het staat niet alleen luxe, maar het zegt ook wat over je bedrijf. Je laat zien dat je met veel liefde en aandacht het pakketje hebt ingepakt.
De zegel maak je door met een wax stempel een afdruk te maken in hete wax. De afdruk kan een hartje zijn of een simpele ‘thank you’, maar je kunt deze ook personaliseren! Hoe leuk is het om een wax stempel te hebben met jouw eigen logo? Bij JessyAtSea kun je eenvoudig zo’n bedrijfsstempel bestellen.
Vloeipapier
Om de gekochte producten te beschermen in de doos is het handig om ze in te pakken met vloeipapier. Dit is een vrij dunne en zachte papiersoort. Het wordt gemaakt van zijdevezels en voelt daardoor extra zacht aan. Voor de klant is het een fijn gevoel om dit in de handen te hebben. Net als de wax zegel is het ook mogelijk om vloeipapier te personaliseren. Bijvoorbeeld in jouw typische kleuren of met je logo. Hoe meer de verpakking matcht met de identiteit van het bedrijf, hoe authentieker het aanvoelt.
Persoonlijk kaartje
Wanneer de klant het vloeipapiertje open heeft gemaakt, ziet diegene voor de eerste keer de producten. Een fijn gevoel om het eens in het echt te zien. Wat maakt deze ervaring nog een beetje beter? Een persoonlijk kaartje!
Klanten vinden het ontzettend fijn om te worden bedankt voor hun bestelling. Ze waarderen het dan ook ontzettend als de eigenaar van het bedrijf een persoonlijk kaartje meestuurt. Dit maakt hun hele ervaring compleet. Grote kans dat ze een positieve recensie zullen achterlaten op je website. En dat is toch waar het allemaal om draait.