Bestel jij zelf ook regelmatig wat online? Welke aankoop is jou echt bijgebleven? De kans is groot dat dit pakketje op een bijzondere manier was ingepakt of er een persoonlijke boodschap bij zat. De ontvangst en het openen van een pakketje heeft een grote invloed op de ervaring van jouw klant en het doen van vervolgaankopen in jouw webshop. Met deze tips pak je jouw pakketten op unieke wijze in en verkoop je meer!
Contact met je merk
Het moment dat jouw klant een pakketje in ontvangst neemt, is een van de weinige momenten dat ze echt in contact zijn met je merk. Dit is de ideale gelegenheid om te laten zien waar je merk voor staat en om een goede indruk achter te laten. Kies voor een nette, goed aansluitende verpakking die past bij de huisstijl van jouw webwinkel. Hierbij denk je aan kleurgebruik, het materiaal van de verzenddozen en het gebruik van opvulmateriaal. Een doos op maat maakt niet alleen een goede indruk, maar verlaagt ook de negatieve impact op het milieu doordat deze niet onnodig veel ruimte inneemt. Vergeet ook niet om je visitekaartje toe te voegen.
Mogelijkheden voor merkbekendheid
Laat jij je dozen bedrukken? Of pak je items in een mooi vloeipapiertje in? Stop je iets van confetti in de doos om het extra feestelijk te maken? Veel van jouw klanten zijn blij verrast als ze een speciaal ingepakt pakketje ontvangen. Je voelt je een stuk meer gewaardeerd als je ziet dat een pakket mooi is ingepakt en ook zorgt dit ervoor dat klanten een persoonlijker gevoel krijgen bij jouw webshop. Zo kun jij je mooi onderscheiden van je (grotere) concurrenten.
Wist je dat veel consumenten een leuke foto van hun bestelling delen als ze een bijzonder pakketje ontvangen? Dit biedt veel mogelijkheden voor meer naamsbekendheid en gratis publiciteit.
Ga voor:
- Een nette doos op maat
- Beschermmateriaal om schade te voorkomen
- Mooi en uniek inpakmateriaal (laat dit leuk aansluiten bij het seizoen of bijvoorbeeld de feestdagen)
- Een visitekaartje van je webshop met contactgegevens en social media
- De factuur
- Een persoonlijke boodschap
Klanten bedanken
Het kan heel goed werken om een bedankje toe te voegen aan de bestelling. Zo toon je jouw waardering en heeft de klant een goede reden om nog eens te bestellen wanneer je bijvoorbeeld een kortingscode toevoegt voor korting op een volgende bestelling. Dit is doorgaans een stuk goedkoper dan nieuwe klanten aantrekken, die je eerst nog moet overtuigen van je merk en producten.