Er is een tijd geweest dat iedereen fan was van Bratz. Ze zijn goed te herkennen aan hun grote ogen, maar nu valt het eigenlijk pas op hoeveel make-up ze droegen.
Bratz, deze poppen waren het helemaal rond 2005. Ze hadden zelfs hun eigen televisieserie en iedereen wilde deze poppen in plaats van de Barbies. Ze waren gewoon veel mooier en dan met name de outfits en alle leuke extra’s. Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan hoeveel make-up deze poppen droegen. Totdat ik de natural beauty’s tegen kwam.
De lippen van de Bratz zitten bijna tot aan hun kleine neusje. Heel gek, hoe wij dit vroeger dood normaal vonden. Maar heel misschien draagt dit wel bij aan een slecht zelfbeeld. Wat denk je van de trend op dit moment, die lippen die steeds maar groter moeten?
Gelukkig is er, zoals je op de foto al zag, een vrouw uit Australië die de poppen omtovert in natural beauty’s. Wat een verschil hè?
Ik denk dat ik als kind nog veel blijer was geweest met deze poppen. Ze ogen zó realistisch. Daarnaast komen de poppen uit kringloopwinkels en krijgen ze zo nog een tweede kans. Ze krijgen geen make-over, maar absoluut een make-under.
Sonia Singh, de vrouw achter deze geweldige poppen, hoopt hiermee dat kinderen hun imperfecties omarmen. Iedere pop heeft haar eigen personality, net zoals ieder kind. Ze hoopt kinderen, met de poppen en hun verhalen, te inspireren en aan te moedigen.
De poppen zijn verkrijgbaar in haar eigen Etsy shop. Een gedeelte van de opbrengst wordt ook nog eens geschonken aan goede doelen, zoals Plan International Australia en Because I am a Girl. Wat een geweldig initiatief!
Bron beeldmateriaal: Flickr.