Succesvolle ondernemers hebben dít met elkaar gemeen

Succesvolle ondernemers hebben dít met elkaar gemeen

Soms kijk je naar een populaire YouTuber of Instagrammer en dan vraag je jezelf af: hoe doen ze dat toch? Succesvolle (online) ondernemers hebben allemaal één ding met elkaar gemeen. Ik vertel jullie uiteraard wat dat is en hoe je het zelf ook beter kunt oppakken.

Focus

Het enige wat succesvolle ondernemers met elkaar gemeen hebben is hun focus. Ze weten wat ze willen, hoe ze daar moeten komen en houden hun focus continu vast. Ze focussen zich niet op allerlei dingen tegelijkertijd. Nee, hun focus ligt op één ding. Stel, jij wilt een succesvolle vlogger worden. Dan is het belangrijk dat je doelen voor jezelf vaststelt en die continu (zonder uitzondering) na te streven. Het klinkt super gemakkelijk, maar het is een punt waar veel andere ondernemers de mist ingaan.

Alles tegelijkertijd

Ik merk het bij mezelf, ik wil alles tegelijkertijd. Ik wil meer volgers op Instagram, meer likes op Facebook, een succesvolle Pinterest pagina en natuurlijk ook een blog met veel bezoekers. Alleen om dat allemaal tegelijkertijd op te bouwen, dat is ontzettend veel. Het zou beter zijn om mijn focus voornamelijk op mijn blog te leggen. Zo heb ik als doel om doordeweeks twee artikelen per dag te publiceren en in het weekend één per dag. Als ik een goede focus zou hebben, dan zou ik dit iedere dag nastreven, no matter what. 

Natuurlijk kan er wel eens wat tussenkomen. Alleen denk eens na, heb je ooit een succesvolle vlogger gezien die zijn dagelijkse upload vergat? Vloggers doen er alles aan om iedere dag opnieuw een vlog te plaatsen. En juist door dat iedere dag te doen, hun focus vast te houden, worden ze succesvol. Mensen weten op een gegeven moment dat ze iedere dag iets van je kunnen verwachten. Door iedere dag hetzelfde te herhalen, datgene dat je moet doen om te groeien, dan groei je vanzelf. Zo hebben succesvolle Instagrammers één specifieke stijl en die dragen ze iedere dag opnieuw over, iedere dag opnieuw.

Wat is jouw doel?

Bedenk dus wat jouw doel is, iets wat je continu zou moeten leveren. Leg hier je focus op en doe er alles aan om dat continu na te streven. Toen ik begon met bloggen moest ik van mezelf iedere dag één artikel schrijven. En hoe stom het ook klinkt, dan groei je wel het hardste. Mensen zien namelijk vaker iets van je voorbijkomen en worden dan vanzelf nieuwsgierig. Lever uiteraard wel kwaliteit, dingen die je zelf als bezoeker ook zou willen zien. Als je echt succes wilt behalen, dan kun je niet achterover leunen. Je moet een duidelijk doel voor ogen hebben en hier volledig voor gaan. Ik weet dus wat mij de aankomende tijd te doen staat, jij ook?

Bron beeldmateriaal: Unsplash

  • Reacties ( 0 )

  • Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TOP