Teveel gegeten? Met deze tips verdwijnt het volle gevoel

Teveel gegeten? Met deze tips verdwijnt het volle gevoel

Dat moment dat je niet kunt kiezen en van alles wat bestelt, maar uiteindelijk veel te veel eet. Het was super lekker, maar na afloop zit je met een vol gevoel en buikpijn op de bank. Met de tips in dit artikel verdwijnt het volle gevoel als je teveel gegeten hebt.

Ga niet gelijk liggen

Hoe aantrekkelijk het ook is om na het eten een dutje te doen, zeker wanneer je teveel gegeten hebt, doe het niet. Door meteen te gaan liggen krijg je al snel last van maagzuur. Blijf in plaats daarvan nog even op de bank zitten of ga juist even bewegen.

Beweeg

Het lijkt misschien niet de meest aantrekkelijkste optie, maar door te bewegen gaat je lichaam het eten gebruiken als brandstof. Daarnaast zal ook je spijsvertering beter op gang komen. Ga dus voor een blokje om of beweeg thuis door een goede cardiotraining te doen!

Drink water of thee

Zelf vind ik het enorm fijn om in het restaurant of thuis af te sluiten met een kop thee. Dit is ook helemaal geen gek idee, wanneer je teveel gegeten hebt.

Door namelijk een groot glas water of thee te drinken komt eveneens je spijsvertering op gang. Ook werkt kamillethee bijvoorbeeld rustgevend, perfect als je bijna moet gaan slapen en je maag wel wat rust kan gebruiken.

Neem een pepermuntje

Die pepermuntjes na het bezoekje aan een restaurant zijn niet voor niets altijd zo lekker. Het neutraliseert je maag en daardoor krijg je dus minder snel last van klachten als maagzuur. Mocht je geen pepermunt in huis hebben, dan kan pepermunt thee ook helpen, maar blijf uit de buurt van kauwgum!

Sla geen maaltijden over

Hoe weinig je ook zin hebt om een paar uur later weer te eten, sla absoluut geen maaltijd over. Door een maaltijd over te slaan heb je uiteindelijk de volgende dag nog meer honger, waardoor je misschien weer in dezelfde situatie terecht komt.

Wanneer je bijvoorbeeld teveel hebt gegeten tijdens het ontbijt, probeer dan in de lunch iets lichters te eten. Zo kun je bijvoorbeeld gaan voor een salade of een geroosterde boterham met avocado of een ander smeersel.

Slaap lekker

Zorg ervoor dat je na deze tips lekker op tijd naar bed gaat en houd je natuurlijke slaapritme aan. Te weinig slaap kan er ook voor zorgen dat je de volgende dag weer teveel of ongezond gaat eten. Iets wat we natuurlijk liever willen voorkomen!

Wat doe jij het liefst als je teveel gegeten hebt?

Bron foto: Georgi Fadejev/Shutterstock.com

  • Reacties ( 1 )

  • avatar
    Joyce – SomedayTodayNL

    Wandelen na het eten werkt heel goed! Maar daar moet je wel zin in hebben haha.

  • Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

TOP