3 voedingstips voor een gezonde lifestyle

3 voedingstips voor een gezonde lifestyle

Sinds ik op mezelf woon merk ik dat ik een stuk gezonder eet. Het is dat ik geen weegschaal heb, maar anders had het zeker een titel geworden als “wow, ik ben vijf kilo afgevallen”. Aangezien ik een stuk lekkerder in mijn vel zit (letterlijk), hierbij wat voedingstips voor een gezonde lifestyle.

1. Voedingsplan volgen

Mocht je het lastig vinden om iedere keer iets anders op tafel te zetten, dan raad ik je zeker aan om een voedingsplan te volgen. De Bodystore.nl heeft bijvoorbeeld een voedingsplan voor 30 dagen ontwikkeld. In dit voedingsplan staan 30 verschillende recepten en afslanktips. Zo heb je een maand lang iedere dag een ander gerecht om op tafel te zetten.

Ik heb persoonlijk geen voedingsplan gevolgd. Wel kijk ik geregeld in magazines of op internet om inspiratie op te doen voor het avondeten. Mijn vriend en ik proberen aan het begin van iedere week een weekplanning te maken met wat we willen eten. Op die manier voorkomen we dat we niet te vaak hetzelfde eten, maar ook niet terugvallen op de ongezondere gerechten. Zo eten wij eigenlijk maar één keer per week iets als frietjes of een ander minder gezond gerecht.

2. Lekkere gezonde gerechten

Ken je dat gevoel wanneer je een pizza hebt gegeten? Eerst heb je er super veel zin in, je eet hem helemaal op en achteraf heb je spijt. Je zit ontzettend vol en had veel liever iets anders gegeten. Ik heb dat gevoel bijna áltijd.

Daarom ben ik opzoek gegaan naar dingen die ik lekker vind, maar wél gezond zijn. Denk aan gerechten als rijst met kip of paella. Hier kan ik onbezorgd van genieten en na afloop zit ik gewoon goed in mijn vel! Probeer dus voor jezelf te ontdekken welke gerechten je echt lekker vindt en zo wordt het een stuk minder erg om iedere week gezond te eten.

3. Tussendoortjes

Als kind krijg je al snel te horen dat tussendoortjes slecht zijn. Je kunt beter geen tussendoortjes eten, want dat is gezonder. Vergeet die uitspraak maar snel! Het is namelijk heel gezond om kleinere porties te eten en een paar tussendoortjes per dag. Natuurlijk moet je niet heel de dag door snoepen, maar dingen als fruit, groenten en mueslirepen kun je gemakkelijk tussendoor eten.

Ik krijg vaak rond 10.00 uur op een werkdag weer trek en dan eet ik een koekje of ontbijtkoek als tussendoortje. En aan het einde van de middag pak ik het liefst een stuk fruit. Fruit is wat mij betreft het lekkerste tussendoortje ooit en ook nog eens heel gezond. Ga dus opzoek naar jouw favoriete gezonde tussendoortjes en zorg ervoor dat je dit altijd in huis hebt. Wat betreft ongezonde tussendoortjes: als je het niet in huis hebt, dan pak je het ook niet. ;)

Bekijk hier mijn tips om fit te blijven in de zomer.

  • Reacties ( 0 )

  • Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn aangeduid met een *.

TOP