Werk je vanuit huis? Dan is het uiteraard wel zo prettig om een goede werkplek voor jezelf in te richten. Je moet je immers kunnen concentreren. En er het liefst ook een beetje prettig bij zitten. Lees gauw verder voor onze tips en tricks voor het inrichten van je home office!
Mooie kantoormeubelen in je thuiskantoor
De kantoormeubelen vormen natuurlijk de belangrijkste onderdelen van je home office. Ze maken dat je comfortabel aan het werk kunt gaan. Kies dan ook voor kantoormeubelen van een hoogwaardige kwaliteit: dat is belangrijk voor een ergonomische werkplek. Hoewel je veel geld kunt investeren, is het veel slimmer om tweedehands kantoormeubelen aan te schaffen. Zo kies je voor die goede kwaliteit, maar dan voor een vriendelijke prijs. Denk aan tweedehands bureaustoelen, bureaus of kasten. Er is meer dan genoeg om uit te kiezen, zelfs in de stijl of kleur die je het mooist vindt!
Accessoires in je home office
Na de meubelstukken staan de accessoires in je thuiskantoor op de tweede plek. Waarom die zo belangrijk zijn? Ze maken dat je je helemaal thuis voelt op je werkplek! Hang bijvoorbeeld een mooi schilderij of een poster op. Een collage aan de muur is nog fraaier. Kamerplanten in je kantoor zorgen voor sfeer en kunnen zelfs bijdragen aan een optimale concentratie. Waar je op een kantoor buiten de deur niet zo gauw voor veel decoratie zou kiezen, kun je dat in je home office juist anders aanpakken: maak hier een gezellige plek van, waar het fijn is om te werken.
Goede elektronica en apparatuur
Op je werkplek buiten de deur wordt de apparatuur meestal voor je geregeld. Probeer dat thuis ook zelf te doen. Haal bijvoorbeeld een goed beeldscherm in huis, evenals een toetsenbord en een muis. Het is namelijk niet bevorderlijk voor je houding om steeds met alleen een laptop te werken. Zo zit je voorovergebogen: dat kan rugklachten opleveren. Denk verder bijvoorbeeld aan een goede koptelefoon, speakers en externe harde schijven voor opslagruimte.
Opruimen is belangrijk
Hoewel accessoires dus zorgen voor gezelligheid, is het tegelijkertijd belangrijk om je thuiskantoor opgeruimd en netjes te houden. Als het er te rommelig is, ben je immers te snel afgeleid. Zorg in ieder geval voor genoeg opbergplek: zo hoeft je bureau nooit bomvol te liggen. En ruim het liefst aan het begin of het eind van iedere werkdag even snel de boel op – zo kun je met een frisse start aan je dag beginnen. Dat voelt goed!
Bewaar dit artikel voor later op Pinterest: